diumenge, 15 de març del 2009

OUS DE SEPIA

Si la setmana passada vaem comentar el fetge de rap, esta setmana ho farem amb un altre mos que he de reconéixer em torna boig. Em referisc a la massa que formen els ous de la sépia en el seu interior. Estes bosses de forma ovalada tenen el mateix sabor que la pròpia sépia però amb una textura molt mes blaneta. Les podeu trobar fresques en les pescateries i també congelades a un preu prou assequible. (Entre 9 i 12 € el quilo) Hi han diferents formes de cuinar-les, bullides, a la planxa, fregides o saltejades, arrebossades en farina, guisadetes, al forn i com acompanyament de diferents plats d'arròs. Jo les sòl prendre com a entrant o aperitiu i hui vaig a preparar-les a la planxa unes i bullides les altres, dos formes molt senzilles per a que cada un compare i decidisca com les preferix.

Els ingredients que necessitarem són:

Ous de sépia (frescos o congelats)
Oli
Alls
Jolivert
Pebreroig
Maionesa o allioli.
Llorer


Ous a la planxa

Netejar els ous. Amb la planxa calenta, tirar unes gotes d'oli per a que no s'apeguen i torrar lleugerament pels dos costats (un parell de minuts com a màxim). Preparar en el morter una picada amb all, jolivert, pebreroig i sal. Col·locar els ous en un plat i tirar la picada per damunt.

Ous bullits

Netejar i els ous. Posar una cassola amb aigua, sal i una fulla de llorer. Quan comence a bullir, tirar els ous i deixar coure entre uns 4 ó 6 minuts segons la grandària. Si solten un poc de bromera, llevar-la amb l'espumadora

Deixar refredar, col·locar en un plat i acompanyar amb maionesa o allioli.

Podeu anar jugant amb les salses, jo crec que admet tot, bullides amb la salsa d'all i jolivert, a la planxa amb un poc de pebre roig dolç o coent. Algun vitet etc. Ja em comptàreu.