diumenge, 17 de gener del 2010

PAELLA DE OUS DE SÉPIA

Ja fa uns 3 mesos que no preparava una paella, així que hui m'he decidit per una amb un ingredient un poc especial. Es tracta de la paella amb ous de sépia. Al març de l'any passat ja vos vaig explicar el que era al ou de sépia i les diferents formes de cuinar-lo, així que sense més em pose a fer-ho.

Ingredients per a 4 persones

½ kg de ous de sépia (també pot ser congelat)
2 carxofes
100 g de pésols
1 tomaca
1.3 litres de caldo de peix
Safrà
3 alls
Oli d'oliva
Sal
Tallar les carxofes en trossos xicotets i deixar-les en aigua amb unes gotes de llima per a blanquejar-les. Pelar la tomaca. Salar els ous. En la paella sofregir directament els alls pelats i una vegada daurats, picarlos en el morter junt amb la tomaca. En el mateix oli sofregir lleugerament els ous i retirar. Continuem amb les carxofes, els pésols i el contingut del morter (tomaca i all picat). Per ultime agregar l'arròs, donar-li unes voltes durant un parell de minuts i regar amb el caldo bullint. Afegir els ous reservats, posar safrá, salar i deixar bullir uns 10 minuts a foc fort i 8 minuts més a foc moderat. Apagar i deixar reposar uns minuts. Ja em comptàreu com queden els ous de confitats.

1 comentari:

El pare ha dit...

No he pogut mai amb els ous de peixos, em passa igual quan veig, per exemple, un escamarlà ple d'ous

He buscat la teva recepta anterior dels ous, i pel que dius el gust és similar al de la sèpia. Per tant el meu deu ser un problema mental ja que la sèpia m'encanta però només de pensar en trobar-me els petits ous a la boca, ja em fa no sé què.

Segur que la paella ha d'estar molt bona... jo la faria directament amb la mare dels ous... amb la sèpia.

D'ous ni frescos ni congelats, per aquí no n'he vist mai, el que sí que, quan és l'època, moltes sèpies van ben carregades d'ous

Salut.